Forside > Musik > Dagens sang: Interpol – NYC

Dagens sang: Interpol – NYC

Somehow I’m not impressed, som Paul Banks synger her, er en passende indgangsreplik til denne post, for jeg er aldrig rigtig blevet fanget af Interpol (nej, heller ikke bandet, høhø). Debutalbummet ‘Turn On the Bright Lights’ er lidt på det jævne, og de få gange jeg har lyttet til opfølgeren ‘Antics’ har jeg siddet med samme følelse. Jeg har ikke hørt noget fra Interpols seneste udgivelse, så hvis de pludselig har ramt en guldåre må jeg altså leve i (u)lykkelig uvidenhed. Det skal dog siges, at bandet har momenter som rammer plet, og det største af disse er ‘NYC’ fra debuten. En langsom, atmosfæremættet og ganske smuk melodi, der bliver sunget, ja vel nærmest croonet, sikkert i land af frontmand Paul Banks. Og da det nu er Banks’ fødselsdag i dag – han fylder 32 år – så er det en udmærket anledning til at støve denne lille perle af.

Kategorier:Musik Tags: , , ,
  1. Henrik
    11/05/2010 kl. 18:01

    Og så kan man jo samtidigt begræde at bassist-Carlos netop har anmeldt sin bandafgang.

    • Morten
      11/05/2010 kl. 22:07

      Ak, for tidlig bandafgang – det er noget værre noget. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke havde taget notits af den nyhed, og heller ikke har nogen anelse om hvordan det vil sætte sit præg på Interpol, men det er jo altid en skam at miste et medlem der hedder Carlos.

      Det var en noget vattet kommentar, synes jeg selv. Det beklager jeg naturligvis🙂

  2. Henrik
    12/05/2010 kl. 21:45

    Haha ja. Carlos synes jeg definerede Interpols lyd temmelig meget. Jeg ved ikke om de erstatter ham eller bare tager en ny livemusiker med. Men ok, det er heller ikke noget, der ødelægger min verden. Og ps. – du er ikke gået glip af noget ved den tredie plade. Den er temmelig uinteressant i forhold til de to første.

  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

