Forside > Musik > Dagens sang: Air Miami – World Cup Fever

Dagens sang: Air Miami – World Cup Fever

Den måtte vel komme: Fodboldsangen. Valget faldt på de amerikanske indiepopsters Air Miami, der i 1995 lavede denne lille sag, som man vist kun kan enten elske eller hade. Den varer i omegnen af blot to minutter, men er alligevel omtrent så enerverende som de sydafrikanske vuvuzelaer. Jeg elsker den dog, trods dens temmelig primitive natur. ‘World Cup Fever’ stammer i øvrigt fra det ret charmerende album ‘Me. Me. Me.’, som er fyldt med skæve og naive popsange, og som blev Virginia-bandets eneste fuldlængde-udgivelse i dets blot tre år korte levetid. Medlemmerne kan dog opleves i et væld af andre tidstypiske start/midt-halvfemser-bands, som for eksempel Velocity Girl og Unrest. Den mandlige sanger Mark Robinson var sågar også med i den første inkarnation af Nikolaj Nørlunds Rhonda Harris-projekt. Yes, sådan, såmænd.

Med hensyn til sangens titel, så ville jeg lyve hvis jeg sagde at jeg har world cup fever. Således er det hidtil kun lykkedes mig at se en kamp i sin fulde længde, og det var vist mest fordi jeg ikke nænnede at forlade Tysklands strålende opvisning mod Australien. Det er dog blevet til en håndfuld trekvarte, halve og kvarte kampe hist og her, og jeg regner med jeg får smugkigget lidt mere de kommende uger. Det er trods alt VM.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

