Forside > Musik > Dagens sang: Lou Barlow – Home

Dagens sang: Lou Barlow – Home

Dagens sang hylder i denne omgang Lou Barlow, i anledning af hans fødselsdag. Den kække ungersvend der, indrømmet, her er blot et fangenummer væk fra at ligne en skummel serial killer, fylder nemlig 44 år. Ud over at fylde 44 år, så fylder han også en pæn del af min pladesamling. Således er hans bidrag til Dinosaur Jr, Sebadoh, The Folk Implosion og diverse ting i eget navn, ret vægtige brikker i det puslespil jeg kalder min musikinteresse. Jeg foretrækker min Lou Barlow som hovedsangskriver i Sebadoh, omend han da bestemt også har leveret store øjeblikke i de øvrige sammenhænge. En af disse er for eksempel hans soloalbum fra 2005, Emoh, som er overraskende poleret i forhold til det skrammel (i ordets allermest positive forstand, naturligvis) han ofte har lagt navn til, og nummeret Home er et af mine favoritter fra det album. Nyd det herunder – og tillykke med dagen, Lou.

Kategorier:Musik Tags: , , ,
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

