Forside > Musik > Lotte Kestner – Reservations

Lotte Kestner – Reservations

Jeg er faldet pladask for Lotte Kestner. Eller i hvert fald for hendes cover af Wilcos ‘Reservations’. Hvis du tilfældigvis skulle undre dig over hvem Lotte Kestner er, hvilket jeg ikke kan fortænke dig i, så kommer her en hurtig gang info.

Lotte Kestner er pseudonym for Anna-Lynne Williams. Når Anna-Lynne ikke går og kalder sig Lotte, så synger hun for i det noget søvndyssende (det er ikke nødvendigvis en ros i dette tilfælde) ensemble Trespassers William. Det er meget fint og meget nydeligt – og meget kedeligt. Man hverken kan eller skal dog tage fra Anna-Lynne, at hun har en smuk stemme, og den bruger hun heldigvis på fineste vis, når hun folder sig ud på YouTube, lignende – som hun selv skriver – en japanese horror film. Og det må jeg jo give hende ret i. Ikke desto mindre formår hun her at bryde gennem den uldne lydkvalitet, endda i en sådan grad, at jeg har opdaget Wilcos egen version, som jeg ellers aldrig tidligere har taget speciel notits af. Og det er jo lidt af en bedrift.

Jeg har ikke hørt et helt album med Lotte Kestner, og hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg heller ikke sikker på jeg gider. MEN, et enkelt nummer kan jeg altså nok klare. Ja, faktisk kan jeg også klare to, så i anledning af FN-dagen (nej, jeg kunne ikke komme på noget bedre), får du her en lille bonus-Lotte: Et ligeledes rigtigt rart cover af R.E.M.’s ‘Near Wild Heaven’. Forhåbentlig kan du også her bære over med den enerverende summen, eventuelt betragte den som en del af attraktionen.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

