Forside > Musik > The Jayhawks til København

The Jayhawks til København

For halvanden måneds tid siden nævnte jeg, sådan lidt i en bisætning, at The Jayhawks var samlet igen, ovenikøbet med stjernebesætningen Gary Louris og Mark Olson i front. I dag kom så en af de bedste nyheder jeg har hørt i år: Minneapolis-orkestret kommer til Danmark, og det endda lige i min hood, når de rammer Amager Bio den 10. august.

Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg forguder d’herrer Louris & Olson, som jeg betragter som den måske stærkeste sangskrivningsduo overhovedet. Derfor glæder jeg mig også umådeligt til langt om længe at opleve dem live, og jeg håber de tager hele deres kolossale arsenal af bittersøde countryrocksange med til den smukke (nåja) ø, der uundgåeligt bliver lidt smukkere denne augustaften.

Jeg fejrer det netop nu med at lytte til deres mesterlige (MESTERLIGE, siger jeg) 1995-album ‘Tomorrow the Green Grass‘, men ser lige så meget frem til at høre sange fra resten af deres fortryllende bagkatalog. Måske endda “Waiting for the Sun” fra deres lige så mesterlige (MESTERLIGE, gentager jeg) 1992-plade ‘Hollywood Town Hall‘.

Billetsalget åbner hos Billetnet fredag den 25. marts, og priserne ligger på 225 kroner, plus lidt gebyr. Det overtrækker jeg gerne min konto for.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

