Forside > Musik > ‘Tidsmaskinen’ – skamløs selvpromovering

‘Tidsmaskinen’ – skamløs selvpromovering

En glorværdig (indsæt rullende øjne-smiley) radiokarriere blev genoplivet, da jeg her til aften for første gang i godt 10 år betrådte et radiostudie med det formål at lave en udsendelse. ‘Tidsmaskinen’, som jeg har valgt at kalde programmet blev sendt afsted sådan cirka klokken 19 og landede små 150 minutter senere. Bag det finurlige navn gemmer sig en ide om at dykke ned i et bestemt musikår og præsentere det for lytterne. Min debutudsendelse på XFM tog udgangspunkt i det herrens år 2001, og på de knap 2½ timer nåede jeg at spille ikke færre end 29 sange tilsat en dosis småsnak fra tid til anden. Min rundtur i 2001 udmøntede sig i følgende playliste:

  • Tindersticks – People Keep Comin’ Around (fra Can Our Love..)
  • American Analog Set – The Postman (fra Know by Heart)
  • Red House Painters – Wop-A-Din-Din (fra Old Ramon)
  • The Czars – Killjoy (fra The Ugly People vs. the Beautiful People)
  • Paula Frazer – This Is a Song (fra Indoor Universe)
  • Bob Dylan – Tweedle Dee & Tweedle Dum (fra “Love and Theft”)
  • Velvet Crush – Mr. Spaceman (fra A Single Odessey)
  • Arab Strap – Love Detective (fra The Red Thread)
  • Camera Obscura – I Don’t Do Crowds (fra Biggest Bluest Hi-Fi)
  • Rival Schools – Good Things (fra United by Fate)
  • Whiskeytown – Don’t Be Sad (fra Pneumonia)
  • Dump – When U Were Mine (fra That Skinny Motherfucker With the High Voice?)
  • Pernice Brothers – Working Girls (Sunlight Shines) (fra The World Won’t End)
  • Pernice Brothers – She Heightened Everything (fra The World Won’t End)
  • Scout Niblett – Big Bad Man (fra Sweet Heart Fever)
  • Yeah Yeah Yeahs – Bang (fra Yeah Yeah Yeahs)
  • Trailer Bride – Wilderness (fra High Seas)
  • Oh Susanna – Ted’s So Wasted (fra Sleepy Little Sailor)
  • The Get Up Kids – Close to Me (fra Eudora)
  • Weezer – O Girlfriend (fra The Green Album)
  • Ash – Shining Light (fra Free All Angels)
  • Love Shop – Mascara (fra Anti)
  • Low + Dirty Three – Lordy (fra In the Fishtank 7)
  • Lucinda Williams – Get Right With God (fra Essence)
  • The Zephyrs feat. Rachel Goswell – Setting Sun (fra When the Sky Comes Down It Comes Down on Your Head)
  • Yann Tiersen feat. Neil Hannon – Les jours tristes (fra L’absente)
  • The Lucksmiths – Broken Bones (fra Why That Doesn’t Surprise Me)
  • New Order – Crystal (fra Get Ready)

Og så var der også Papa M – Many Splendored Thing (fra Whatever, Mortal) et eller andet sted hen mod slutningen, men jeg kan ikke huske nøjagtig hvor. Måske efter The Zephyrs.

Jeg tager et smut med tidsmaskinen igen fredag den 20. maj lige omkring klokken 19 – destination og rejsetid er endnu ukendt. Lyt med hvis du har lyst – du kan måske fange stationen på fm-båndet på 107.4 MHz og ellers, med sikkerhed, på kanalens hjemmeside, der blandt andet indeholder en fin, lille medieafspiller.

Kategorier:Musik Tags: , ,
  1. Camilla
    15/05/2011 kl. 16:17

    Fed trackliste! Håber at kunne høre med næste gang, men det er altid svært på en fredag🙂

    • Morten
      15/05/2011 kl. 20:20

      Jep, det er en stærk trackliste. 2001 var et dejligt musikår. Og så var det for øvrigt bare sjovt at lege superstar DJ. Det kan jeg godt vænne mig til🙂

      Og ja, fredag er nok en utaknemmelig aften at sende på, men jeg klarer mig. Måske lykkes det dig at fange programmet en enkelt gang eller to, hvem ved?

  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

