Forside > Musik > Tom Brosseau

Tom Brosseau

Jeg glæder mig i denne tid, for på tirsdag skal jeg til koncert med Damien Jurado og Tom Brosseau. Det er ingen hemmelighed at Jurado hører til favoritterne på denne blogmatrikel, og selv om jeg naturligvis ser frem til at høre ham – denne gang endda med band – så er jeg lige så spændt på at opleve sidstnævnte. Mit første musikalske møde med Tom Brosseau ligger vel en fem-seks år tilbage, hvor jeg faldt pladask for albummet What I Mean to Say Is Goodbye. En nedbarberet oldtimer-folkplade, med lige dele akustisk guitar og violinakkompagnement til Brosseaus særegne, til tider næsten helt Jimmy Scott-barnagtige stemme. En pragtfuld plade, selvsagt. Siden har jeg fulgt troubadouren fra North Dakota lidt overfladisk, indrømmet, men han har aldrig fået lov at gå i glemmebogen, og nu er jeg bare glad for at se ham på nærmeste hold her i hovedstaden.

Lyt til et par smagsprøver herunder og husk derefter at besøge Loppen på tirsdag den 6. marts.

Du kan naturligvis også besøge Brosseaus Soundcloud, hvor han deler flittigt ud af godterne.

Kategorier:Musik Tags: ,
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

