Forside > Musik > The Jeffrey Lee Pierce Sessions Project: The Journey Is Long

The Jeffrey Lee Pierce Sessions Project: The Journey Is Long

Der er fundet flere skitser af halvfærdige Jeffrey Lee Pierce-sange i ven og kollega Cypress Groves skuffer. Den slags pludselige fund er ikke nødvendigvis en god ting, men i dette tilfælde har jeg ikke de store forbehold.

Allerede i 2009 dukkede de første af slagsen op fra glemslen, og foranlediget af Grove gik venner af og sympatisører med den afdøde Gun Club-sanger Pierce i studiet for at færdiggøre disse ting. Det projekt kastede det fremragende We Are Only Riders af sig, et album båret smukt i land af blandt andre Nick Cave & Debbie Harry, The Sadies og David Eugene Edwards.

Den 30. marts er fortsættelsen The Journey Is Long så på gaden, og udover en stor flok gengangere – Cave & Harry i endnu en duet, Mark Lanegan & Isobel Campbell, Lydia Lunch og Mick Harvey for at nævne en lille skare – er der også blevet plads til for eksempel Steve Wynn, Barry Adamson og – hvilket jeg ser meget frem til – Thalia Zedek & Chris Brokaw. Det ligner allerede et hit i min verden.

Ikke nok med det, der er såmænd også en treer i støbeskeen; The Task Has Overwhelmed Us forventes at ankomme senere på året. Samtlige tre udgivelser er og bliver udgivet på det blændende tyske label Glitterhouse.

Læs mere her.

  1. john sørensen
    07/03/2012 kl. 00:36

    hej morten
    Dejligt at der nogen de skriver om jeffrey lee pierce her i dk, jeg har været fan af gun club siden de udgav las vegas story, og jeg elsker 16 horsepower’s 4 første cder man kan godt høre gun club i musik og david eugen edwards stemme
    venlig hilsen
    john

  2. Morten
    07/03/2012 kl. 20:31

    Hej John, det er en fornøjelse at skrive om Jeffrey Lee Pierce, når der dukker ting som dette projekt op. Jeg bliver næsten misundelig ved tanken om at du har lyttet med mens bandet og JLP var i fuldt vigør – mit forhold til Gun Club startede først for en fem-seks år siden, vil jeg tro, da jeg lyttede til Miami og Fire of Love. Jeg har så forsøgt at tage revanche siden. Og man må sige at David Eugene Edwards er en god (og naturlig) arving – han har i hvert fald meget af den samme maniske desperation som også Jeffrey Lee Pierce besad.

  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

