Forside > Musik > A Man Under the Influence

A Man Under the Influence

Jeg var så heldig at falde over dette album, da jeg i dag – njaa, nu er det jo så i går – vandrede tilfældigt rundt på Accords sommerudsalg. Ikke bare var det et heldigt fald, det var også et fald jeg burde have fremprovokeret langt tidligere, for Alejandro Escovedos 2001-album er en rigtig fuldtræffer her på matriklen. Det er americana af den helt rette, bryske slags, med en strålende blanding af guitarhelterier og gedigne ballader fra den texikanske roots-rocker og hans nærmeste venner (Chris Stamey, Mitch Easter, Ryan Adams, Caitlin Cary og et par af Hazeldine-tøserne, for eksempel). Det skal ikke være en hemmelighed at jeg er en sappy sucker med en overvældende svaghed for akustiske ballader, og derfor passer den smukke ‘Across the River’ mig perfekt.

Det var nattens servicemeddelelse – hvis du skulle falde over samme plade en anden gang, bør du tage den med dig.

Hov, en bonusservicemeddelelse: Alejandro Escovedo er sørme aktuel med et nyt album, da Big Station udkom så sent som i tirsdags. Hør den sympatisk gammelmandsrockende ‘Man of the World’ her.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

