Forside > Musik > Round and Round

Round and Round

Jeg snublede lidt tilfældigt over OP8-pladen Slush i dag, det var den der i 1997 var resultatet af et one-off-samarbejde mellem Lisa Germano og Giant Sand-rødderne Howe Gelb, Joey Burns og John Convertino. Jeg er aldrig rigtig kommet i gang med Giant Sand, mens Burns og Convertinos meritter i Calexico desværre preller lidt af på mig. Så går det bedre med Germanos solopræstationer, omend jeg da heller ikke i hendes tilfælde er faldet fuldstændig bagover. Dermed ikke sagt, at firkløveret er helt håbløst, for der er store momenter på ovennævnte skive. Det største er for mig det sidste på pladen, fortolkningen af Neil Youngs smukke Round and Round (It Won’t Be Long), der her trækkes endnu længere ned i tempo, bliver tilsat Germanos på en gang dvaske og faretruende sovekammerstemme og violin, og forvrængende fiksfakserier fra resten af banden. Jeg elsker originalen, men jeg er faktisk endnu mere begejstret for denne udgave, der på fineste vis bevarer forlæggets kerne, men tilsætter det noget ubestemmeligt og originalt. Det er vel i bund og grund hvad en coverversion skal gøre. Bedøm selv herunder.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

