EC60

Ved seneste optælling var jeg i besiddelse af otte albums, en single og to opsamlinger med Elvis Costello. Det er ikke mange i forhold til mandens umådeholdne produktion, men det er dog en del, når jeg tænker på mit noget overfladiske forhold til selvsamme.

Den første Costello-sang jeg mindes at have taget notits af, var ‘Veronica’. Den faldt i ok jord, dengang i 1989. 25 år senere er jorden ikke helt den samme. Sangen ej heller. Nej, så går det bedre med ‘I Want You’, ‘Alison’, ‘So Like Candy’, ‘Oliver’s Army’, ‘Deep Dark Truthful Mirror’, ‘Shipbuilding’, ‘Everyday I Write the Book’ og en hulens masse andre.

Når alt det er sagt, og alle de titler er nævnt, så føler jeg mig stadig ikke helt hjemme i Costellos diskografi. Jeg har for eksempel ikke en favoritplade, for jeg kan bedst overskue ham i enkeltsang-format, hvorfor jeg oftest lytter til en af opsamlingerne. Eller bare enkelte numre. Jeg vil dog på ingen måde negligere hans kunnen, for den er uomtvistelig. Jeg er bare ikke helt opslugt af den.

Ok, det jeg vil sige er, at manden fylder 60 år i dag. Han har lavet en urimelig stor mængde gode sange, og jeg vil egentlig bare ønske ham tillykke, og måske få ham til at spille ‘All This Useless Beauty’.

Det sidste vil han heldigvis gerne.

 

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

