Forside > Musik > That Must Be Her Sister – Right?!…de bedste plader fra år 1996

That Must Be Her Sister – Right?!…de bedste plader fra år 1996

Denne blog har ligget stille alt for længe. Min listomani har ligget stille alt for længe. Løsningen ligger lige for. Så uden al for megen pludren, vil jeg her give comeback til den famøse, men altid populære genre ‘årslisten’. Året 1996 er udvalgt, og det uden anden grund end at jeg i går genlyttede en plade, som jeg på uretfærdigste vis havde glemt. Nævnte plade var så godt et genlyt, at den hoppede ind på 18.pladsen, hvis det skulle interessere dig.

Nå, nu har jeg vist overskredet pludregrænsen, så listen får lov at tale for sig selv. Jeg ved det, det er lidt dovent, men sådan er verden så uretfærdig engang imellem. Jeg har dog lavet en playliste du kan lytte til, skulle du have lyst. En vis form for pli har jeg da.

Nåja, der er flere lister på vej, en del af dem er faktisk lavet, så følg med på bloggen, hvis du skulle være nysgerrig. Du er naturligvis velkommen til at kommentere, eller endnu bedre – lave din egen liste. Gerne om året 1996, ligeså gerne om et andet eller flere.

Nåjanåja, der er Morten-cred og digitale klap på skulderen, hvis du kan gætte hvilken sang fra listen blogindlægget har snuppet sin titel fra. Det er ikke en synderlig attraktiv præmie, men skidt nu med det.

Here we go – mine 20 yndlingsplader fra 1996!

  1. Red House Painters – Songs for a Blue Guitar
  2. Sophia – Fixed Water
  3. Weezer – Pinkerton
  4. The Walkabouts – Devil’s Road
  5. Eels – Beautiful Freak
  6. Cowboy Junkies – Lay It Down
  7. Cracker – The Golden Age
  8. Kent – Verkligen
  9. Sebadoh – Harmacy
  10. Fielfraz – Slick
  11. dEUS – In a Bar, Under the Sea
  12. Belle and Sebastian – If You’re Feeling Sinister
  13. Bowery Electric – Beat
  14. Superdrag – Regretfully Yours
  15. The Posies – Amazing Disgrace
  16. Counting Crows – Recovering the Satellites
  17. Stereolab – Emperor Tomato Ketchup
  18. Maria McKee – Life Is Sweet
  19. Ash – 1977
  20. Patti Smith – Gone Again

Lyt her

Kategorier:Musik Tags: , ,
  1. Martin
    14/05/2015 kl. 15:16

    Det var Eels! Men Susan’s House, ikke Beutiful Freak. Afsløret! Martin, live fra Lergravsparken.

    • Morten
      14/05/2015 kl. 15:33

      Morten-cred og digitale skulderklap på vej til Lergravsparken. Du må dog godt tage dem med hjem, hvis du vil. Men Beautiful Freak er jo pladen. Susan’s House stammer bare derfra, så du kan godt lægge den belærende høfhøf-attitude fra dig! Morten, live fra Sundbyøster.

      • Martin
        14/05/2015 kl. 17:07

        Er høffet hjem igen, nu troede jeg lige at jeg har turdet, hvor andre havde tisset. Eller hvorden det nu var

  2. 15/05/2015 kl. 15:38

    Jeg prøvede lige selv at gå min 1996 igennem i windows media player – så jeg vil tilføje:
    Grant Lee Buffalo – Copperopolis
    Low – The curtain hits the cast
    Pearl Jam – No code
    R.E.M. – New adventures in hifi
    Tool – Ænima
    Vic Chesnutt – About to choke

    Ellers en ganske fin liste!🙂

    • Morten
      15/05/2015 kl. 18:31

      Der er også nogen gode imellem, Jakob. Især Grant Lee Buffalo og Low. Pearl Jam-pladen lyttede jeg meget til dengang, men selvom den er helt fin, så er den ikke helt oppe at ringe hos mig. Det samme gælder R.E.M. Det kunne have været en fantastisk plade, hvis man havde skåret lidt ind til benet, men den er for ujævn til at fungere helt optimalt. Tool-pladen har jeg vist aldrig hørt, og Vic Chesnutt-albummet har jeg faktisk stående på hylden, uden at have lyttet så meget til det. Den tror jeg skal findes frem i aften, så tak for indirekte inspiration🙂

  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

