Forside > Musik > Now She’s a Swinger, Dating a Singer, I Can’t Decide Which Is Worse…de bedste plader fra 1989

Now She’s a Swinger, Dating a Singer, I Can’t Decide Which Is Worse…de bedste plader fra 1989

Så har jeg lyttet mig igennem mine plader fra året 1989, og det er der kommet en broget og charmerende liste ud af. Måske nok mere charmerende end decideret skidegod, men det er også en del af det morsomme ved dette projekt.

Det mest interessante ved en liste, hvor materialet ligger så mange år tilbage, er ofte hvad årene har gjort ved lytteoplevelsen. Hvor meget af det jeg lyttede til dengang – jeg var 11 år i 1989 – holder stadig i en 37-årigs ører? Det er der heldigvis stadig noget der gør. For eksempel er det første bånd jeg købte, havnet i top-5 på listen. Det kan du så få en gætteleg ud af, skulle du have den slags lyster.

Lige så heldigvis er der også blevet plads til musik, jeg er stødt på senere, hvilket er et tegn på at jeg trods alt ikke hænger (helt) fast i sentimentalitetens spind.

Listen er som altid et øjebliksbillede, hvorfor jeg da også har rokeret flittigt rundt på placeringerne. Ja, sågar helt i toppen er der blevet flyttet rundt, fordi jeg pludselig er kommet ind i en fase, hvor listens nummer et har ramt mig hårdere end tidligere. Derfor skal den heller ikke ses som det endegyldige svar på hvilke tyve plader jeg holder mest af fra året. Men det er en selvfølge. Alas, listen. Der er klikbart lyttelink i bunden.

  1. The Cure – Disintegration
  2. Beat Happening – Black Candy
  3. The Field Mice – Snowball
  4. Faith No More – The Real Thing
  5. Tears For Fears – The Seeds of Love
  6. Lenny Kravitz – Let Love Rule
  7. Nirvana – Bleach
  8. Chris Cacavas – Chris Cacavas and Junk Yard Love
  9. Godflesh – Streetcleaner
  10. Chris Isaak – Heart Shaped World
  11. The Jayhawks – Blue Earth
  12. Tom Petty – Full Moon Fever
  13. The Stone Roses – The Stone Roses
  14. The The – Mind Bomb
  15. Hugo Largo – Mettle
  16. The Blue Nile – Hats
  17. Soundgarden – Louder Than Love
  18. Camper Van Beethoven – Key Lime Pie
  19. Julee Cruise – Floating Into the Night
  20. Maria McKee – Maria McKee

Lyt her

Kategorier:Musik Tags: , ,
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

