Forside > Musik > 25 sange fra 1990

25 sange fra 1990

Det er den tid på året, I kender den godt: Der skal kigges tilbage og vurderes hvad der var godt og hvad der var knapt så godt. Det har jeg også valgt at gøre, og med vanlig sans for højuaktualitet, har jeg fokuseret på året 1990. Det er trods alt også et år der gik…engang.

Normalt har jeg størst fokus på albumformatet, men inspireret af min ivrige medlistoman herovre, har jeg forsøgt mig med en sangbaseret liste. Det er lidt nyt for mig, og jeg bilder mig da heller ikke ind at listen er perfekt – da slet ikke da jeg har valgt at gå Spotify-vejen, hvor der mangler et par potentielle emner. Desuden har jeg besluttet mig for at bruge en sang pr. kunstner-konceptet. Det er ikke et format jeg traditionelt er tosset med, men det virker bare mere overskueligt her, omend selve udvælgelsen af den helt rigtige sang med en given kunstner er blevet endnu vanskeligere.

Betragt listen her som et supplement til albumlisterne, som fortsat vil dukke op med ujævne mellemrum. Ja, så kan jeg vist ikke vride mere ud af introduktionen. Nåjo, jeg har forsøgt at rangere sangene, men derfor bør du selvfølgelig stadig lytte til sang nummer 25. Altså, hvis du har lyst og sår’n. Spotify-link i bunden.

  1. Lush – Sweetness and Light
  2. Pet Shop Boys – Being Boring
  3. The Sundays – Here’s Where the Story Ends
  4. Madonna – Justify My Love
  5. Love Shop – En nat bliver det sommer
  6. Teenage Fanclub – Everything Flows
  7. Ride – Dreams Burn Down
  8. George Michael – Praying for Time
  9. Jane’s Addiction – Stop
  10. The Chills – Submarine Bells
  11. Lloyd Cole – No Blue Skies
  12. Sonic Youth – Tunic (Song for Karen)
  13. Yo La Tengo – Can’t Forget
  14. Depeche Mode – Enjoy the Silence
  15. The Lemonheads – Ride With Me
  16. A-ha – Crying in the Rain
  17. Living Colour – Love Rears Its Ugly Head
  18. Cowboy Junkies – You Will Be Loved Again
  19. Saint Etienne – Kiss and Make Up
  20. Fugazi – Blueprint
  21. Jellyfish – Baby’s Coming Back
  22. The Black Crowes – Sister Luck
  23. Buffalo Tom – Birdbrain
  24. The House of Love – Shine On
  25. Nick Cave & The Bad Seeds – Foi Na Cruz

Lyt på Spotify

Kategorier:Musik Tags: , ,
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

