Forside > Musik > I Read a Lot Nowadays…de bedste plader fra 2011

I Read a Lot Nowadays…de bedste plader fra 2011

Det var et rigtig solidt musikår, 2011. Det er det fortsat. Højt topniveau og en fin kvalitetsmæssig bredde – i hvert fald set hen over de 20 plader på listen her, og såmænd også lige udenfor. Jeg er tilfreds med genrealsidigheden, som fint afspejler det faktum, at jeg de senere år ikke helt har lagt mig fast på en specifik lyd eller stil, og som også er lovende med tanke på at der altså gemmer sig perler rundt omkring i de musikalske afkroge. Også selv om jeg til tider kan have vanskeligt ved at bryde ud af mine lyttevaner.

Det glæder mig også, at det har kunnet betale sig at lytte året igennem, for der er dukket ting op af bunkerne, som jeg næppe ville havde givet mange chancer af sig selv. Her tænker jeg på, for mig, ganske ubeskrevne navne som Other Lives og Belong. De er blandt de glædelige overraskelser, der havde gemt sig lidt. Outsiderne bliver suppleret af en stak gamle favoritter, for nogen enorm revolution er her trods alt heller ikke tale om.

Alas, listen. Der kan lyttes via linket i bunden.

  1. Girls – Father, Son, Holy Ghost
  2. King Creosote & Jon Hopkins – Diamond Mine
  3. Lucinda Williams – Blessed
  4. Raphael Saadiq – Stone Rollin’
  5. J Mascis – Several Shades of Why
  6. Ryan Adams – Ashes & Fire
  7. Still Corners – Creatures of an Hour
  8. Gillian Welch – The Harrow & the Harvest
  9. Chelsea Wolfe – Apokalypsis
  10. A Winged Victory for the Sullen – A Winged Victory for the Sullen
  11. Yuck – Yuck
  12. Other Lives – Tamer Animals
  13. Mark Fry/The A. Lords – I Lived in Trees
  14. Jesse Sykes & The Sweet Hereafter – Marble Son
  15. Ron Sexsmith – Long Player Late Bloomer
  16. Nick Lowe – The Old Magic
  17. Belong – Common Era
  18. Ringo Deathstarr – Colour Trip
  19. Jeffrey Foucault – Horse Latitudes
  20. Michael Møller – A Month of Unrequited Love

Lyt her

Kategorier:Musik Tags: , ,
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

